Άποψη εγκατάστασης της έκθεσης Teras Terra. Αριστερά: Πέτρος Μώρης, DEEPSPEED, 2020. Δεξιά: Λητώ Κάττου, Carrier, 2020. Παραχώρηση: Galeria Duarte Sequeira

Τρεις Έλληνες εκθέτουν στο εξωτερικό

Δυο ενδιαφέρουσες εκθέσεις από ανερχόμενους και καθιερωμένους Έλληνες εικαστικούς έχουν την ευκαιρία να θαυμάσουν οι κάτοικοι και επισκέπτες δυο Ευρωπαϊκών πόλεων αυτό το φθινόπωρο.

Στην πανέμορφη Galeria Duarte Sequeira στην Μπράγκα της Πορτογαλίας, η Λητώ Κάττου και ο Πέτρος Μώρης παρουσιάζουν μέχρι τις 17 Οκτωβρίου την έκθεση Teras Terra, μια σειρά από νέα έργα που συνομιλούν μεταξύ τους διερευνώντας τις διαπλεκόμενες και μεταβαλλόμενες σχέσεις μεταξύ γεωλογικής ύλης, γλώσσας, σωμάτων και υποκειμενικότητας.

Τα έργα της Λητώς Κάττου είναι μια σειρά από υβριδικές μορφές από αλουμίνιο και άλλα υλικά, ένας συνδυασμός σωματικής, μηχανικής και αιθέριας αποτύπωσης, που διερευνούν τον τρόπο που σκέφτεται η σύγχρονη εποχή για τα σώματα και τη σχέση τους με το περιβάλλον.  Οι απεικονίσεις στην επιφάνεια του υλικού  υποδηλώνουν τον εσωτερικό τους κόσμο, την προέλευση και τα χαρακτηριστικά τους. Αυτές οι οντότητες εκτείνονται πέρα από τον χώρο, συνοδευόμενες από στοιχεία που ακινητοποιήθηκαν στο χρόνο μέσω θερμοχημικών επεξεργασιών που αντιπροσωπεύουν μια υπενθύμιση της φύσης τους ή της πρότερης τους κατάστασης.

Ο Πέτρος Μώρης παρουσιάζει μια σειρά από γεωλογικά τοπία, τα οποία εξερευνούν τις διαστρωματώσεις του υλικού, το τεχνολογικό και πολιτιστικό περιβάλλον, σε σχέση με τα φυσικά και κοινωνικά φαινόμενα. Ακόμα, συμμετρικές μορφές, αφηρημένες συνθέσεις που μοιάζουν με πρόσωπα ή μάσκες και που υφαίνουν την κοινωνική δομή του χρόνου με τη γεωλογική ύλη και την ψηφιακή κατασκευή. Τα έργα του έχουν ως βάση το μάρμαρο (κυρίως από το Αλιβέρι, τη Ριτσώνα, την Τήνο και τον Βόλο), στο οποίο χρησιμοποιώντας αρχαϊκές τεχνικές και σύγχρονες τεχνολογίες αναδεικνύει τις φυσικές πτυχές του υλικού σχηματίζοντας παλίνδρομα και αναγράμματα που βασίζονται σε λέξεις. Ενσωματωμένες στη γεωλογική ύλη, αυτές οι γλωσσικές δομές αναδιαμορφώνουν και τεμαχίζουν τις αντιλήψεις τα νοήματα, την υλικότητα και τον χρόνο.

Μαρία Οικονομοπούλου, Etudes, 2020 © Μαρία Οικονομοπούλου

Από τις 12 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 25 Οκτωβρίου στη γκαλερί Mulier-Mulier της παραθαλάσσιας βελγικής πόλης Knokke-Heist (κοντά στην Μπριζ) η Μαρία Οικονομοπούλου παρουσιάζει την έκθεση «To-Date». Η γνωστή καλλιτέχνις – η οποία έχει ως βάση την Ολλανδία – εκθέτει μια σειρά έργων που διατρέχουν όλη την πορεία της και που έχουν ως κοινή αναφορά τις έννοιες του ορίου και του περιορισμού, είτε μιλάμε για σύνορα κρατών είτε για τα όρια της φύσης, των σωμάτων ή του μυαλού. Τα όρια για την Οικονομοπούλου είναι προκλήσεις, πεδία έρευνας, εναύσματα για καινούριες δημιουργικές προοπτικές και νέους δρόμους σκέψης. Οι ιδέες του ορίου και των ενδιάμεσων χώρων φτάνουν να ερευνώνται και στη γλώσσα ως πρωταρχικό πεδίο επαφής. «Στην έκθεση To-Date», σημειώνει η συν-επιμελήτρια Γκέλυ Γρυντάκη, «η οποία είναι μία περισσότερο ριζωματική παρουσίαση παρά γραμμική γενεαλογία της δημιουργικής της πορείας, η Οικονομοπούλου επιχειρεί μια χαρτογραφία του χαοτικού σύγχρονου ιστού πληροφορίας και των ορίων που υποδηλώνεται μέσα από το ευρύτερο καλλιτεχνικό της σύμπαν, προσφέροντας την ίδια στιγμή έναν μίτο, αν όχι για να βγούμε από τον λαβύρινθο αυτό, τουλάχιστον για να τον αποσυνθέσουμε».

Ξεκλειδώστε έναν κόσμο γεμάτο Τέχνη!Γίνετε τώρα συνδρομητές, για να μαθαίνετε τα πάντα γύρω από τον πολιτισμό στην Ελλάδα και διεθνώς.

Επιλέξτε ένα από τα παρακάτω πακέτα συνδρομών: 

  • - Combo €50/έτος
  • - Print €30/έτος
  • - Website €20/έτος
Περισσότερα